Kommunikációs nehézségek az írásszakértő és a magánmegbízó között

Az igazságügyi írásszakértő nemcsak hivatalos megbízásokat teljesít, hanem magán emberek felkérésének is eleget tesz. Bár manapság egyre több az internetes, úgymond „személytelen” megkeresés (legtöbbször a távolság miatt), örömmel veszem, ha az ügyféllel személyesen, vagy telefonon is kapcsolatba kerülök.

Ennek hiányában gyakori, hogy az ügyfél pontatlan információkat ad. Mivel nem járatos a szakmában, rosszul teszi fel a kérdéseket, keveri a grafológiai témájú kérdéseket az írásszakértőivel, nincs tisztában a szakértő kompetencia-határaival.

Nem világos számára, hogy melyik a kérdéses anyag és melyik a minta, és találomra gyűjt össze anyagot. Az eredetit féltve inkább fénymásolatokat ad át.

A személyes beszélgetés (telefonbeszélgetés) lehetővé teszi ezek tisztázását, a szakértő javasolhatja, hogy a vizsgálathoz a megbízó milyen mintákat szerezzen be (mennyiségileg, minőségileg, időben elhelyezve), vagy szükség esetén írásmintát vehet fel tőle.

Tisztázni kell, hogy a vélemény szóbeli, vagy írásbeli legyen, a megbízó milyen kérdésekre vár választ és mi az, amire az anyagok alapján válaszolni lehet.

Sokan csak tanácsot kérnek, érdemes-e egyáltalán perelni? Ezért a személyes találkozás már sok mindent tisztáz, meg lehet előzni azt is, hogy az ügyfél egy számára esetleg kedvezőtlen véleményre feleslegesen költsön. A legtöbben a véleményt nemcsak írásban, hanem szóban is szeretnék hallani, közérthetően megfogalmazva.